Par mani

Mans fotoattēls
Ozolnieki, Latvia
Mīlu sauli, un man nekad nav garlaicīgi...

pirmdiena, 2012. gada 30. janvāris

Skolas lietas

Gribu parunāt mazliet par skolu... 
Nesen mūsu ministrs izteica dažādas domas par izglītību: par to, ka jāsamazina vasaras brīvlaiks, par to, kas jādara ar mazajām skolām ( šobrīd tās vienkārši likvidē) un citas lietas... 

Skolēni, protams, satraucās par vasaras brīvlaiku  un jautāja žurnālam "Avene", ko tas viss nozīmē?! . Mēs nolēmām parunāt par šo tematu plašāk.  Drīzumā žurnāls "Avene" mēģinās sakontaktēties ar Izglītības ministriju, lai rastu uz daudziem jautājumiem daudzas atbildes.  Tāpēc vēlos pajautāt skolēnu mammām un pašiem skolēniem:
1. Ko skolā vajadzētu mainīt, kam jāpaliek pa vecam?
2. Kas patīk un nepatīk skolēniem skolās? ( kā ar prieku mācīties?) 
3. Mājas darbi - ir daudz vai maz... ir lietderīgi vai nē?
4. Ja kādu ģimeni ir skārusi mazo skolu aizslēgšana un pāriešana uz citu skolu - lūdzu pastāstiet savu pieredzi.... 
5. Varbūt mammas, kuras dzīvo citās valstīs, varētu man uzrakstīt par savu pieredzi citu zemju skolās.?
http://tr.toonpool.com/cartoons/full%20time%20school_21754

P.S. Zinot, ka rokdarbnieces, blogdraudzenes  ir aktīvas un pozitīvas uzdrošinājos šo ziņu ielikt tieši šeit, jo nemeklēju negācijas, bet gan dažādus viedokļus un domas... 

8 komentāri:

Unknown teica...

Well, es varētu pateikt to, ka mani bērni vispār nezin, ko nozīmē 3 mēnešu garš vasaras brīvlaiks, un skolā viņi sāka iet no 5. gadu vecuma.

Sandra Spu teica...

Kurās klasēs tev bērni mācās, Aggie? Kurā valstī jūs dzīvojat? Un kā ir ar mājas darbiem un prieku mācīties... ?

Unknown teica...

...mani bērni mācās 6. un 2. klasē... pirmās divas klases ir Junior Infants un tad Senior Infants un tikai pēc tam pirmā klase... Lielais bērns septembrī jau ies vidusskolā... Katru dienu stundas sākas un beidzas vienā un tajā pašā laikā... nav agro rītu stundu jeb īso vai garo dienu... piektdienās neuzdod mājas darbus... Neesmu manījusi, ka mācības viņus apgrūtinātu...

Sandra Spu teica...

Paldies, aggie, par info.

Sandra Spu teica...

Mani satrauc loti daudzas lietas Latvijas izglītībā, bet pirmā un tiešā lieta, kas skar manus bērnus ir - mājas darbi. Viss notiek zibenīgā tempā, bērni to vien dara, kā gatavo mājas darbus arī par tēmām, kuras stundā vispār nav sapratuši. Ja vēl saslimst, tad skolas maratons paliek ārprātīgs, jo iekavētas vecās ieskaites, bet jāapgūst jau jaunā viela un jāliek jaunās ieskaites. BRRR... Es varu teikt, ka pilntiesīgi piestrādāju par skolotāju un apgūstu visas zinības līdz bērniem un arī es tādā tempā nespēju tik programmai līdzi.

Elīna teica...

Lai cik tas jocīgi neizklausītos, esmu skolotāja ar 10 gadu stāžu un man ir 2 gadus vecs bērns, un tikai tagad es saprotu, ka tā mūsu izglītības sistēma kaut kur ir galīgi garām, negribu, lai mans bērns mācītos LV izglītības sistēmā (bet kas viņam cits atliks...) Bet tā argumentēti arī nevaru uzreiz pateikt, kas tieši ir slikti un galvenais - ar ko to slikto nomainīt vai uzlabot:(
Bet par to nenormālo tempu, kas tiek uzņemts, dzenoties pakaļ programmām, es piekrītu... tas nav normāli. Bet skolotājs gan nav īsti pie tā vainīgs, kaut kas kaut kur pašā pamatā, izglītības pamatdomā te nav ritīgi.

Biene teica...

Nedaudz jau var piekrist, ka temps par lielu, ka...ka...Bet neuzskatu, ka viss ir slikti.Man ir trīs bērni, divi no viņiem ir skolnieki - 5.kl.un 1.kl.Man liekas, ka būtu tomēr vairāk jāiedziļinās mūsu un citu valstu pieredzē, nevis tikkai jāpārveido nemitīgi viss, lai tikkai būtu, kā citur.Kaut vai par to pašu vasaras brīvlaiku runājot.Vai ministrijas ir apskatījušas cik stundas mūsu bērni mācās mājās, cik skolā, cik viņiem ir brīvais laiks,cik gari brīvlaiki un cik viņi ir bieži?Jāsaka man ir daudz draugu dažādās valstīs.Bieži esmu dzirdējusi, ka mums ir ļoti garš vasaras brīvlaiks, bet tikpat bieži, ka citur bērniem darbdienās vakaros ir iespēja atpūsties, nevis tikkai mācīties!Un skolā ejot no pieciem gadiem, tur viss ir pielāgots mazam bērnam, viņa vajadzībām...Mēs savukārt neiedziļinoties tradīcijās un lietas būtībā pārņemam kaut ko, lai tikkai mainītu, bet nezinam mums tas derēs vai pēc laika atkal mainīsim!Lai to darītu vajag ļoti spēcīgu pamatojumu un izpēti un varbūt vajag sākumā saprast kāpēc pie mums ir tieši tā kā jau ir?

Sandra Spu teica...

Paldies Biene un Elīna par komentāriem. Man visas draudzenes ir skolotājas un bieži vien diskutējam par skolu lietām, tāpēc vēl jo lielāks prieks, ka sarunā iesaistās citas mammas un skolotājas. Piekrītu jūsu apgalvojumiem, ka pārmaiņām jābūt pārdomātām - ne vienkārši paķertām no ārzemju pieredzes. Un, pirmkārt, jau jādod lielāka brīvība un sakārtotība pašiem skolotājiem, jo šobrīd viņi var tikai skrienot apķert visu programmu. Ir, protams, fanātiski skolotāji, kuri strādā 24 stundas diennaktī, ar konsultācijām utt., lai bērni saprastu jauno vielu, bet.... tas ir smagi. Un kur tad vēl individuāla pieeja 32. bērniem vienā klasē... brr... tas ir par smagu.