Par mani

Mans fotoattēls
Ozolnieki, Latvia
Mīlu sauli, un man nekad nav garlaicīgi...

trešdiena, 2011. gada 30. novembris

Mana lomogrāfija

Sen, sen atpakaļ  veidoju rakstu par lomogrāfiju un dikti aizrāvos ar to. Aizrāvos tik ļoti, ka nopirku pati savu LOMO.... Protams, kā jau vienmēr, aizrautības mirklis pārgāja, un aparāts nostāvēja grāmatu plauktā. Šogad atkal to izvilku no aizmirstības un šodien beidzot aiznesu attīstīt sen taisītās lomo bildes.


Atkāpei: 


Lomogrāfija ir  mākslas kustība, kas aizsākās 1993. gadā, kad divi studenti, Matiass Figls un Volfgangs Strancingers, iegādājās Lomo kameru un nolēma to likt lietā – fotografēt visu, kas pagadīsies ceļā, īpaši nekadrējot un nemeklējot objektus. Vispirms tika safotografēta Prāga, pēc tam Vīne, tad studenti attīstīja fotoattēlus un kopmītnēs izveidoja tādu kā izstādi – attēlu sienu. 

Arī es apņemos turpmāk  dzīvot pēc lomogrāfijas 10 baušļiem: 
Lomogrāfi nedzīvo stingros rāmjos. Vienīgais, kas kārtīgam lomogrāfam jāievēro ir 10 baušļi.
Savu kameru ņem visur līdzi, lai kur tu arī ietu.
Lieto kameru jebkurā laikā un vietā – dienā, naktī, mājās, publiskā pasākumā u.c.
Lomogrāfija neiejaucas tavā dzīvē, tā ir daļa tavas dzīves.
Fotogrāfē savu gurnu augstumā. (Ja vēlies fotogrāfē arī  pār plecam – vari brīvi improvizēt.)
Fotogrāfē objektus maksimāli tuvu.
Nedomā, neanalizē – vienkārši fotografē.
Esi ātrs.
Nedomā par to, ko fotografē.
Nesatraucies par to, kas sanācis.
Aizmirsti visus noteikumus – arī šos.


P.S. Mans aparāts laikam ir no sērijas - Fisheye One Black. Tā ir pasaulē pirmā kamera ar iebūvētu Fisheye lēcu. Tā dod 170˚ pārredzamību. Jo tuvāk objektam pie tuvināsies, jo deformētāku un jautrāku attēlu iegūsi. Pateicoties zibspuldzei kameru var izmantot kā dienā, tā arī naktī. Info par Lomogrāfiju var meklēt: http://www.lomography.lv/zurnals



Bet te manas dīvainās bildes... Kad fotografēju, biju jau aizmirsusi ko kura poga nozīmē - tādas tumšas sanākušas.... 

Ar manu aparātiņu var arī miksēt vienu kadru uz otra. Man sanāca šādi.... Puķītes gan uzliku tāpat ar datorpeli, jo tur bija kaut kādi balti pleķi sanākuši. :) 

P.S. Nu, piedodiet, mana lomomāksla vēl nav sasniegusi kvalitātes augstumus... :) Mācīšos, mācīšos un vēl reiz mācīšos to visu pilnveidot! 

2 komentāri:

Unknown teica...

mūžu dzīvo, mūžu mācies, mēs vienmēr esam kādā jaunā attīstības procesā

Sandra Spu teica...

Jā, Aggie, un tas jau ir tas pats foršākais, vai ne!?